Abydos Gate Abydos Gate Abydos Gate
Címoldal Fórum Vendégkönyv Hírek Letöltés Kérdőív E-mail Frissítések Linkek GYIK

SG:TCG - Pakli összeállítás


 Szerző: Platschu Kategória: Merchandise Dátum: 2007.04.07


A jelenleg is bétateszt alatt álló csillagkapus kártyajáték leírását folytatjuk.

III. fejezet - Akadályozó kártyák

Mostanra nagyjából minden kártyatípussal megismerkedhettetek, de részletesen még nem vizsgáltuk meg az akadályozó lapok felépítését (ld. mintapélda – Platschu). Jobb oldalt lent van a lap gyakorisága, mint a több kártyatípusnál. Fent látható a lap neve, de itt a küldetéslapokkal és karakterekkel ellentétben nincsen alcím. Bal oldalt a sárga piramis már a Goauldokra, tehát az ellenséges jellegre utal. Innen lehet a legkönnyebben megismerni ezt a kártyatípust, ha a paklidat átnézed. A benne lévő érték arra utal, hogy mennyi erőpontba kerül.

Az erőpontok a játék során egyre növekednek, így az akadályozásnak is egyre több módja jöhet számításba. Minden akadályozó lapon van egy képesség érték, amellyel a másik küldetését megnehezítheted. A példánkban vagy a harcot növelheted meg kettővel vagy a kulturális követelményt hárommal. Néhány lap rögtön teljesül, míg másokon az ellenfeleidet sújtó módosítók szerepelhetnek. Ebben az esetben ha az ellenfeled elbukja az aktuális küldetését, amiben a Próba Elviselése nevű lapot kijátszottad, akkor a köv. küldetésénél az egyik csapattagot a négy közül eleve fel sem használhatja. Normál esetben a négy csapattag az SGC-ben van és körönként be lehet vetni őket egy-egy küldetésnél, itt viszont már eleve a következő küldetését is megnehezíted.

Amíg el nem fogynak az erőpontjaid, addig annyi akadályozó lapot vethetsz be, amennyit csak tudsz. S ameddig ő a csapatával otthon vesztegel, addig a tied simán a galaxis bajnoka lehet.

IV. fejezet - Pakli összeállítása

Ha csak most ismerkedtek a Stargate Trading Card Game (SG:TCG) játékkal, akkor biztos szükségetek lesz a paklitok összeállításához pár tanácsra. Először is csináld végig a gyakorló küldetéseket és játssz pár próbajátékot a kezdőcsomagoddal! 

A paklidban négy fajta lapnak kell lenni:
- 4 darab csapattagnak
- 12 küldetéslapnak
- legalább 20 hős káryának
- legalább 20 ellenség kártyának

Az utolsó kettő össze van keverve és ebből fogsz húzni, de az összeállításkor jobb, ha külön gyűjtőként tekintesz rájuk. A számítógépes változatban külön ablakokba rakja a számítógép a kiválasztott kártyákat. Persze az összeállítást bármikor módosíthatod, tehát utólag is ki lehet venni kártyákat. Minél több játékot játszol, annál tökéletesebb lesz az összeállításod a tapasztalatok révén. Megéri a gondot, mert a saját pakli mókásabb és könnyebb nyerni vele.

* * *

A.) CSAPATTAGOK

Korábban már elemeztük a 4 főszereplőnek választott csapatkártyák kiválasztásának fontosságát. A játék nehézségét elsősorban az itt kiválasztott lapok döntik el. Érdemes olyat választani, hogy mind a négy képességhez értsen legalább egy karakter. Ha összeadod a csillagkapuba írt pontszámukat és az összes képességük pontszámát, s az nagyjából megegyezik, akkor jól választottál.

Ez az érték kb. 14-15 legyen. Ha az érték ez alatt van, akkor túl sok 2-3 pontos csapattagot választottál és érdemesebb magasabb értékűre cserélni, különben csak az ellenfelednek könnyíted meg a győzelmet. 

B.) KÜLDETÉSEK
A 12 küldetéslapot úgy kell kiválasztanod, hogy minden képességhez tartozzon 3-3. A nehézség, a sikerrel járó jutalom, az ékzárakkal járó módosítók és egyéb szövegesen leírt adatok figyelembevételével történő kiválasztása sokat számít.

Alacsony pontszámú küldetések könnyű csábításnak tűnhetnek, de nem jó tapasztalatot adnak és az egyéb módosítók is gyengék. Éppen ezért háromnál kisebb nehézségi szintű küldetésből csak párat érdemes választani. 

A küldetésleírásokat is érdemes olvasgatni, mert olykor azok eleve hátránnyal sújthatnak (pl. csapattag blokkolása, támogató hős karakter megölése), amik csak elhasználják az erő pontjaidat. Az ilyen lapokat érdemes elkerülni. Minél magasabb egy küldetés pontszáma, annál nehezebb teljesíteni, de siker esetén megtérül a beválogatása.

Néhány küldetés ad ékjel (glyph) bónuszt. A játékban hattal lehet találkozni: Gemini, Libra, Orion, Pisces, Scorpius és Triangulum. Érdemes olyan küldetést választani, aminek a teljesítése esetén kapott ékjel jutalmat rá is lehessen tenni olyan csapattagra, aki ettől tovább erősödik. Ha pedig eleve olyan csapattagokat választasz, akik ugyanattól az ékjeltől kapnak módosítókat, akkor az még szerencsésebb, mivel csak arra teheted rá, aki részt vett a küldetésben. 

C.) HŐSÖK
Nagyjából húszat kell kiválasztanod, mert ennél több már csak lassítaná a játékmenetet. A hős lapok között lesznek ugyanis az eseménylapok, a felszerelések és a támogató karakterek. Ezekre a lapoknak elsősorban azért van szükség, hogy a csapattagok gyenge képességeit megnöveljék. Pl. ha valaki gyenge a tudományokban (lombik), akkor pár Merrin kártyával máris megerősítheti. Érdekesség, hogy ugyanabból a kártyából itt lehet többet is felhasználni.

Pár felszerelést is mindenképpen érdemes használni (tárcsázó számítógép, DHD, zat, botfegyver). A paklid ideális esetben 10 támogató karakterből, 6 eseményből és 4 felszerelésből álljon. Persze itt is csak gyakorló játék során derül ki az igazi értékük, ami után még jobbat állíthatsz össze.
 

D.) AKADÁLYOZÓ LAPOK (ELLENSÉGEK)
Itt is legalább 20 kártyának kell lennie, de a legtöbb esetben a játékosok kb. 30 ilyen lapot használnak. A pakli ezen része önálló életet él és többnyire független a többitől. Érdemes úgy összeállítani a támadó stratégiát, hogy mind a négy képzettséget lefedje és így akadályozhasd az ellenfeled csapattagjait. 

Minden akadályozó lap 1-4 pontba kerül. Itt érdemes 12 egy pontot érőt, 8 két pontot érőt, 6 három vagy pontot érőt kiválasztani. Így a játék elején könnyebben tudsz érvényesülni, de később mikor már az ellenfeled is a sikeres küldetések miatt megerősödött, be tudsz vetni pár erősebb lapot is.

Érdemes olyan kártyákat választani, amikre szövegesen rá van írva, hogy milyen büntetésekkel sújtja ellenfeled egy sikertelen küldetés után. Így kétszer is meggondolja majd, hogy feladja-e a küldetést. Olyan akadályozó lapok is lesznek, amikért körönként erőpontokat kell fizetni, de mégis megéri a játékban tartani őket a hatásuk miatt.

Ha az összeállítással készen vagy, akkor érdemes minden komponenst még egyszer átnézni. Tehát ne legyen gyenge a csapatod és tudják majd használni a küldetések után kapott ékjel módosítókat. A stratégia átgondolása persze érvényes az akadályozó lapokra is. Egyik pakli sem lesz tökéletes az első játék során, de idővel egyre jobbá teheted majd.

* * *

A játék hivatalos főoldalon ezen kívül fel lehet iratkozni egy hírlevélre. A bátrabbak pedig már az április 6.-tól induló bajnokság bétatesztjére is benevezhetnek.




Ezt a hírt már 3838 alkalommal olvasták.

Kapcsolódó linkek:

Minta - akdályozó lap
Hivatalos oldal
AG Hír -I. fejezet - Csapatszellem
AG Hír - II. fejezet - Küldetések
AG fórum - SG:TCG


 Küldd el ezt a hírt ismerősödnek!
 Itt olvasgathatod a hírarchívumot

Címoldal Fórum Vendégkönyv Hírek Letöltés Kérdőív E-mail Frissítések Linkek GYIK