A jelenleg is bétateszt alatt álló csillagkapus kártyajáték leírását folytatjuk.
III. fejezet - Akadályozó kártyák
Mostanra nagyjából minden kártyatípussal
megismerkedhettetek, de részletesen még nem vizsgáltuk meg az akadályozó lapok
felépítését (ld. mintapélda – Platschu). Jobb oldalt lent van a lap gyakorisága,
mint a több kártyatípusnál. Fent látható a lap neve, de itt a küldetéslapokkal
és karakterekkel ellentétben nincsen alcím. Bal oldalt a sárga piramis már a
Goauldokra, tehát az ellenséges jellegre utal. Innen lehet a legkönnyebben
megismerni ezt a kártyatípust, ha a paklidat átnézed. A benne lévő érték arra
utal, hogy mennyi erőpontba kerül.
Az erőpontok a játék során egyre
növekednek, így az akadályozásnak is egyre több módja jöhet számításba. Minden
akadályozó lapon van egy képesség érték, amellyel a másik küldetését
megnehezítheted. A példánkban vagy a harcot növelheted meg kettővel vagy a kulturális
követelményt hárommal. Néhány lap rögtön teljesül, míg másokon az ellenfeleidet
sújtó módosítók szerepelhetnek. Ebben az esetben ha az ellenfeled elbukja az
aktuális küldetését, amiben a Próba Elviselése nevű lapot kijátszottad, akkor a
köv. küldetésénél az egyik csapattagot a négy közül eleve fel sem használhatja.
Normál esetben a négy csapattag az SGC-ben van és körönként be lehet vetni őket
egy-egy küldetésnél, itt viszont már eleve a következő küldetését is
megnehezíted.
Amíg el nem fogynak az
erőpontjaid, addig annyi akadályozó lapot vethetsz be, amennyit csak tudsz. S
ameddig ő a csapatával otthon vesztegel, addig a tied simán a galaxis bajnoka
lehet.
IV. fejezet - Pakli összeállításaHa csak most ismerkedtek a
Stargate Trading Card Game (SG:TCG) játékkal, akkor biztos szükségetek lesz a
paklitok összeállításához pár tanácsra. Először is csináld végig a gyakorló
küldetéseket és játssz pár próbajátékot a kezdőcsomagoddal!
A paklidban négy fajta lapnak
kell lenni:
- 4 darab csapattagnak
- 12 küldetéslapnak
- legalább 20 hős káryának
- legalább 20 ellenség kártyának
Az utolsó kettő össze van keverve
és ebből fogsz húzni, de az összeállításkor jobb, ha külön gyűjtőként tekintesz
rájuk. A számítógépes változatban külön ablakokba rakja a számítógép a
kiválasztott kártyákat. Persze az összeállítást bármikor módosíthatod, tehát
utólag is ki lehet venni kártyákat. Minél több játékot játszol, annál
tökéletesebb lesz az összeállításod a tapasztalatok révén. Megéri a gondot,
mert a saját pakli mókásabb és könnyebb nyerni vele.
* * *
A.) CSAPATTAGOK
Korábban már elemeztük a 4
főszereplőnek választott csapatkártyák kiválasztásának fontosságát. A játék
nehézségét elsősorban az itt kiválasztott lapok döntik el. Érdemes olyat
választani, hogy mind a négy képességhez értsen legalább egy karakter. Ha
összeadod a csillagkapuba írt pontszámukat és az összes képességük pontszámát,
s az nagyjából megegyezik, akkor jól választottál.
Ez az érték kb. 14-15 legyen. Ha
az érték ez alatt van, akkor túl sok 2-3 pontos csapattagot választottál és
érdemesebb magasabb értékűre cserélni, különben csak az ellenfelednek könnyíted
meg a győzelmet.
B.) KÜLDETÉSEK
A 12 küldetéslapot úgy kell
kiválasztanod, hogy minden képességhez tartozzon 3-3. A nehézség, a sikerrel
járó jutalom, az ékzárakkal járó módosítók és egyéb szövegesen leírt adatok
figyelembevételével történő kiválasztása sokat számít.
Alacsony pontszámú küldetések
könnyű csábításnak tűnhetnek, de nem jó tapasztalatot adnak és az egyéb
módosítók is gyengék. Éppen ezért háromnál kisebb nehézségi szintű küldetésből
csak párat érdemes választani.
A küldetésleírásokat is érdemes
olvasgatni, mert olykor azok eleve hátránnyal sújthatnak (pl. csapattag
blokkolása, támogató hős karakter megölése), amik csak elhasználják az erő
pontjaidat. Az ilyen lapokat érdemes elkerülni. Minél magasabb egy küldetés
pontszáma, annál nehezebb teljesíteni, de siker esetén megtérül a beválogatása.
Néhány küldetés ad ékjel (glyph)
bónuszt. A játékban hattal lehet találkozni: Gemini, Libra, Orion, Pisces,
Scorpius és Triangulum. Érdemes olyan küldetést választani, aminek a
teljesítése esetén kapott ékjel jutalmat rá is lehessen tenni olyan
csapattagra, aki ettől tovább erősödik. Ha pedig eleve olyan csapattagokat
választasz, akik ugyanattól az ékjeltől kapnak módosítókat, akkor az még
szerencsésebb, mivel csak arra teheted rá, aki részt vett a küldetésben.
C.) HŐSÖK
Nagyjából húszat kell
kiválasztanod, mert ennél több már csak lassítaná a játékmenetet. A hős lapok
között lesznek ugyanis az eseménylapok, a felszerelések és a támogató
karakterek. Ezekre a lapoknak elsősorban azért van szükség, hogy a csapattagok
gyenge képességeit megnöveljék. Pl. ha valaki gyenge a tudományokban (lombik),
akkor pár Merrin kártyával máris megerősítheti. Érdekesség, hogy ugyanabból a
kártyából itt lehet többet is felhasználni.
Pár felszerelést is mindenképpen
érdemes használni (tárcsázó számítógép, DHD, zat, botfegyver). A paklid ideális
esetben 10 támogató karakterből, 6 eseményből és 4 felszerelésből álljon.
Persze itt is csak gyakorló játék során derül ki az igazi értékük, ami után még
jobbat állíthatsz össze.
D.) AKADÁLYOZÓ LAPOK (ELLENSÉGEK)
Itt is legalább 20 kártyának kell
lennie, de a legtöbb esetben a játékosok kb. 30 ilyen lapot használnak. A pakli
ezen része önálló életet él és többnyire független a többitől. Érdemes úgy
összeállítani a támadó stratégiát, hogy mind a négy képzettséget lefedje és így
akadályozhasd az ellenfeled csapattagjait.
Minden akadályozó lap 1-4 pontba
kerül. Itt érdemes 12 egy pontot érőt, 8 két pontot érőt, 6 három vagy pontot
érőt kiválasztani. Így a játék elején könnyebben tudsz érvényesülni, de később
mikor már az ellenfeled is a sikeres küldetések miatt megerősödött, be tudsz
vetni pár erősebb lapot is.
Érdemes olyan kártyákat
választani, amikre szövegesen rá van írva, hogy milyen büntetésekkel sújtja
ellenfeled egy sikertelen küldetés után. Így kétszer is meggondolja majd, hogy
feladja-e a küldetést. Olyan akadályozó lapok is lesznek, amikért körönként
erőpontokat kell fizetni, de mégis megéri a játékban tartani őket a hatásuk
miatt.
Ha az összeállítással készen
vagy, akkor érdemes minden komponenst még egyszer átnézni. Tehát ne legyen
gyenge a csapatod és tudják majd használni a küldetések után kapott ékjel módosítókat.
A stratégia átgondolása persze érvényes az akadályozó lapokra is. Egyik pakli
sem lesz tökéletes az első játék során, de idővel egyre jobbá teheted majd.
* * *
A játék hivatalos főoldalon ezen kívül fel lehet iratkozni egy hírlevélre. A bátrabbak pedig már az április 6.-tól induló bajnokság bétatesztjére is benevezhetnek.