A Vancouver Sun című újság április 8-i számában megjelent egy interjú, amit Brad Wrighttal, a két Csillagkapu-sorozat egyik megalkotójával készítettek.
A kanadai Vancouverben jelenleg a Stargate: SG-1
kétszázadik részét forgatják, amivel az amerikai kontinensen
leghosszabb ideig futó sci-fi, és a kábeltévén leghosszabb ideig futó
drámai sorozattá lépett elő.
Amikor a sorozat egyik készítőjét, Brad Wrightot megkérdeztük, hogy
minek köszönhető ez a népszerűség, a producer az alkotói csapat
viszonylagos változatlanságát és a hűséges rajongókat emelte ki.
"Sok televíziós produkció szűnt meg azért, mert személyi változás történt a készítők között." - mondta.
"Mi sok évig meg sem jelentünk a radaron. A Showtime csatornán kezdtük,
és olyanok voltunk, mint egy lassan égő gyertya. Most sem vagyunk egy
nagy szám. Egy kis produkciót üzemeltetünk, ami jól szerepel, és sok
pénzt termel az MGM-nek."
"A sorozat nem veszi magát túl komolyan, eredetileg is viccesnek szántuk."
A Stargate: SG-1 tíz, és a Stargate: Atlantis
három évadja között a Csillagkapu 500 millió amerikai dollárt termelt a kanadai British Columbiának, és ezek a bevételek egyre növekednek a
DVD-knek, könyveknek, magazinoknak, képregényeknek, játékfiguráknak és
vidámparkutaknak köszönhetően. Egy epizód kétmillió amerikai dollárba
kerül.
A Stargate: SG-1 története tíz
évvel ezelőtt kezdődött Vancouverben, amikor Brad Wright és Jonathan
Glassner megnézték az 1994-es Csillagkapu mozifilmet, majd az MGM
számára egy sorozattá változtatták. A harmadik évad után az amerikai
Glassner eltávozott, és helyére a kanadai Robert C. Cooper lépett,
akivel Wright megosztja jelenleg a producerséget.
A The Bridge stúdióban forgatott sorozatok szinte teljes egészében
kanadai produkciók (leszámítva néhány amerikai színészt, és a
zeneszerzőt, Joel Goldsmith-t). "Néha megjelenik egy-egy amerikai
vendégsztár, de a vendégszereplőkért általában Kanadában nézek szét
először."
A szereplők és a stáb száma összességében 200 főre tehető, azonban akár
300 főre is duzzadhatnak, ha ácsokat hívnak a stúdióba, hogy
díszleteket építsenek.
A Stargate: SG-1-t jelenleg
100 országban vetítik, és hetente 10 millióan nézik. A sorozat
különösen Ausztráliában, Németországban, Franciaországban és az
Egyesült Királyságban arat nagy sikereket. "Sokkal sikeresebbek vagyunk
Nagy-Britanniában, mint Kanadában, ami kicsit zavarba ejtő. Persze
azért egész szépen szerepelünk Kanadában is, azonban a sorozatot nagyon
sokáig a Jóbarátokkal párhuzamosan vetítették. A legtöbb bevételt ebben
az országban a DVD-k jelentik."
A Stargate: SG-1 mára nagyon nagyra nőtt, rengeteg spin-off produkciót termel ki magából. A második sorozat, a Stargate: Atlantis
harmadik évadját jelenleg szintén Vancouverben forgatják, és hasonló
nagyságrendű stábbal rendelkezik, mint a testvérshow. A különboző
évadok DVD-n is elérhetőek, és eddig több, mint 30 millió példányt
adtak el belőlük. Léteznek akciófigurák, kávésbögrék, ruhák. A Titan
kiadó Csillagkapu-könyveket és egy magazint ad ki, míg az Avatar Press
képregényeket. Néhány vidámparkban még Csillagkapu-menetek is léteznek.
A Cheyenne Mountain számítógépes fejlesztőcsapat pedig egy online
szerepjátékot kezdett el készíteni néhány hónapja, a Stargate Worlds-öt.
Wright-nak fogalma sincs, hogy mennyi bevétel származik a spin-off termékekből, de úgy gondolja, hogy a Stargate Worlds sokat tarolhat. "Ez a multiplayer szerepjáték kenterbe verheti az összes létező spin-offot, és emiatt nagyon izgatott vagyok."
Brad Wright és írói csapata ezen kívül
rendelkeznek egy második Csillagkapu-mozifilm forgatókönyvével is,
amely Wright reményei szerint még a közeli jövőben a mozikba kerülhetne.
A Csillagkapu egy 500 millió dolláros produkció a British Columbiában, azon belül pedig a Stargate: SG-1 a leghosszabb ideig futó sci-fi sorozat a kontinensen. Néhány adat:
- több, mint 400 kanadai dolgozik a két sorozaton
- egy epizód kétmillió amerikai dollárba kerül
- a két sorozatra 500 millió dollárt költöttek az SG-1 indulása óta
- a két sorozat évi 60 millió dollárt hoz a British Columbia gazdaságának
- világszerte 10 millióan nézik hetente
- több, mint 30 millió DVD-t adtak el a két sorozatból
- négy vidámparkban képviseli magát a Csillagkapu (egyszer Németországban, és három helyen az Egyesült Államokban)