Platschunak köszönhetően bemutatjuk a Stargate - Atlantis világát. Figyelem! A következőkben komoly spoilerek is szerepelnek a Stargate - SG1-el illetve a Stargate - Atlantisszal kapcsolatban! Csak akkor olvass tovább, ha biztosan tudni szeretnéd előre, mi történik majd!
A Stargate - Atlantis világa
Új információk láttak napvilágot a készülő spin-off sorozat technikai hátteréről, koncepciójáról és hogy a Stargate - SG-1-hez képest milyen újításokat terveznek.
Technológia: a Stargate - SG-1 7x21-7x22 Lost city („Elveszett város”) részében megtalálják az Antarktisz jege alatt az Ősök egyik előőrsét. Ott végez kutatásokat egy nemzetközi tudóscsoport, akik rájönnek hogy csak egy nagyon ritka gént (kb. 1:16000) hordozó emberek képesek működtetni a hátrahagyott eszközöket. Dr. Benjamin Ingram, egy zseniális tudós az Ősök és a földi technológia kompatibilissé tételén dolgozik. Csalódottan veszi tudomásul, hogy benne nem található meg az említett gén, ám egy társában, Dr. Beckettben azonban igen, aki véletlenül be is indít egy támadószondát. Később az is kiderül, hogy Sheppard őrnagyban is megtalálható a gén, ami nagyon hasznos lesz, amikor Atlantiszt megtalálják a távoli Pegazus-galaxisban.
Atlantisz működésének érdekében elengedhetetlen a 3 darab Z.P.M., amik energiatermelő egységek. Valószínűleg annak szerkezetnek a továbbfejlesztett verziói, amit Jack a beletöltött Ősök adatbázis segítségével a 2x16 Fifth man / Ötödik faj című rész során épített.
A városban hátrahagyott fejlett eszközök is maradtak, amelyek közül egy fordítószerkezet az egyik legfontosabb. Minden csapattag fog kapni egy ilyent, amely segítségével bárkit meg tudnak érteni.
Hajók: Sheppard őrnagy pilótaként nagy hasznát fogja venni az Atlantisz városában felfedezett dokkban álló Ősök hajóknak, amely közül az egyiket Puddle Jumper-nek („Pocsolyaugró”) fogják elnevezni. Ez a jármű arra szolgál, hogy a csillagkapun át repülhessenek vele. Mindegyik vezérlőjében van egy kisméretű tárcsázó berendezés, amely segítségével távolról is aktiválhatják a csillagkapukat. Képesek láthatatlanná válni az álcázó technikának köszönhetően és valószínűleg a pilóták a gondolataikkal irányítják. Ketten férnek el az írányító pultoknál, míg a hátsó rész kb. hat személyes lesz.
Az ellenségnek is fejlett járműveik vannak. A hadmozdulatok során használt Wraith Dart („Dárda”) is képes a kapun át utazni. A leírása alapján olajos fekete színű, határozott csúcsos formájú, amelynek az alsó része ragyog. A Wraith bolygó csillagkapuja ráadásul orbitálisan kering, amely alapján arra következtethetünk, hogy a galaxis ezen részében a hajókon való közlekedés a gyakori.
Atlantisz: Egy hatalmas óceánnal körbevett szigeten lesz a Pegazus-galaxisban, amelyet hatalmas óceán vesz körbe. A várost tökéletes állapotban hagyták építőik, amelynek felfedezését a tudóscsoport végzi. Egy hatalmas erőtér védi, ami létfontosságú lesz az ellenséges támadások során.
Csillagkapu: Az új sorozatban a kapuk chevronjai („ékzár”) a megszokott sárga helyett kék színűek lesznek. Természetesen a rajta lévő szimbólumok is megváltoznak az új helyszín miatt. A fizikális forgatás helyett a gyűrű belső részét különleges sorrendű fénysugarak fogják mozgatni. A csapat birtokába kerül egy komputerhez hasonló szerkezet, ami ennek irányítását és ezen túl számos új kapucímet tartalmaz. M.A.L.P.-okat és G.D.O.-kat is használni fognak a felderítők, de a kaput Írisz helyett egy energiapajzs fogja védeni.
Wraith („Kísértetek”): Ők győzték le az Ősöket már nagyon régen, feltételezhetően a vírussal. Egy kaptárhoz hasonló szervezettségű életforma, melynek a királynők a vezetőik. A Wraith-ek más lények életerejével táplálkoznak. Élelmezési célból élőlényekkel lakott világok ezreit uralják. Úgy írták le őket, hogy halványzöld a bőrük és fekete szemük. Vannak pszichonikus adottságaik. Képesek regenerálódni, így dr. Beckett feltételezése szerint az öregedésbe sem pusztulnak el.